Monday, November 22, 2010

Aku Budak Kampung

Keindahan kampung begitu menggamit perhatian ku. Mungkin kerana aku dibesarkan di kampung dan amat menggemari suasana kampung. Kesunyian malam yang berteman bunyi burung-burung malam, Keheningan subuh tanpa gangguan bunyi kenderaan. Malah kehijauan pohonan hutan yang membuat aku merindui kampung.
Sukar benar aku berpisah dari suasana kampung. Banyak benar kenangan yang aku ukir bersama rakan di kampung. Zaman kanak-kanak yang masa aku amat berbeza dengan kanak-kanak zaman sekarang. Andai diceritakan kenangan dulu pada budak sekarang pastinya mereka kurang percaya. Memang betul sukar di percaya tapi itu lah perubahan zaman. Tiba zaman mereka, itu lah yang mereka lalui. Apa pun. ini ada salam perkenalan. InsyaAllah nanti aku akan cuba nukilkan kenangan itu di sini.

No comments:

Post a Comment